Wymagane dokumenty:
1. Wszyscy
2. Najemcy i podnajemcy oraz inne osoby mające tytuł prawny do zajmowanego lokalu mieszkalnego:
3. Członkowie spółdzielni mieszkaniowych oraz właściciele i najemcy lokali w budynkach spółdzielni mieszkaniowych, przedkładają wniosek z potwierdzeniem opłat :
4. Właściciele lokali mieszkalnych:
5. Osoby używające lokali mieszkalnych w budynkach wielorodzinnych stanowiących ich własność oraz właściciele domów jednorodzinnych
Właściciele domów jednorodzinnych dołączają do wniosku zaświadczenie potwierdzające powierzchnię użytkową i wyposażenie domu, wystawione przez właściwy organ nadzoru budowlanego wydający pozwolenia na budowę (czyli starostwo) oraz rachunki dotyczące wydatków na utrzymanie domu.
Wydatków nie stanowią:
1) wydatki z tytułu ubezpieczeń, podatku od nieruchomości, opłat za wieczyste użytkowanie gruntów;
2) wydatki z tytułu rocznych opłat przekształceniowych, o których mowa w ustawie z dnia 20 lipca 2018 r. o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego gruntów zabudowanych na cele mieszkaniowe w prawo własności tych gruntów;
3) opłat za gaz przewodowy, energię elektryczną, dostarczane do lokalu mieszkalnego (domu jednorodzinnego) na cele bytowe.
Jeżeli osoba ubiegająca się o dodatek mieszkaniowy zamieszkuje w lokalu mieszkalnym lub domu niewchodzącym w skład mieszkaniowego zasobu gminy, do wydatków przyjmowanych dla celów obliczenia dodatku mieszkaniowego zalicza się:
1) wydatki, które w wypadku najmu lokalu mieszkalnego byłyby pokrywane w ramach czynszu, lecz wyłącznie do wysokości czynszu, jaki obowiązywałby dla danego lokalu, gdyby lokal ten wchodził w skład zasobu mieszkaniowego gminy;
2) opłaty, poza czynszem, które obowiązywałyby w zasobie mieszkaniowym gminy, gdyby lokal ten wchodził w skład tego zasobu.